Skip til indhold
Få vores nyhedsbrev
Da En
  • Udgivelser
  • Medarbejdere
  • Undersøgelser i gang
  • Temaer
  • Om VIVE
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Projektforløb
  • Centre og netværk
  • Kontakt
  • Presse
  • Vi tilbyder
Da / En
Tilmeld nyhedsbrev
Del

Nina Thorup Dalgaard

Seniorforsker, cand.psych., ph.d.

Anbringelser, Børn og unge, Effekt, Familie, Indvandrere, Inklusion, Integration, Psykiatri, Rehabilitering, Socialfaglige metoder, Socialområdet, Tidlig opsporing, Udsatte, Vold, Systematiske metoder

Nina Thorup Dalgaard er seniorforsker og beskæftiger sig især med forskning i sårbare børn unge og familier, flygtningefamilier, inklusion, kvalitet i dagtilbud og anbragte børn.

Mobil: 33 48 08 51
Afdeling: VIVE Effektmåling
Mail: nitd@vive.dk
Sted: København
Mobil: 33 48 08 51 Afdeling: VIVE Effektmåling
Mail: nitd@vive.dk Sted: København
Hent billeder

Nina Thorup Dalgaard er seniorforsker og beskæftiger sig især med forskning i sårbare børn unge og familier, flygtningefamilier, inklusion, kvalitet i dagtilbud og anbragte børn.

Arbejdsområder

Nina Thorup Dalgaard arbejder med at udføre systematiske reviews og meta-analyser i regi af VIVE Campbell samt med undersøgelser om effekterne af indsatser målrettet sårbare børn og familier.

Metoder

Nina Thorup Dalgaard benytter både kvalitative og kvantitative metoder i sit arbejde.

Baggrund

Siden Nina Thorup Dalgaard blev uddannet psykolog fra Københavns Universitet i 2011, har hun arbejdet med sårbare børn, unge og familier både klinisk og som forsker. Hun har en særlig viden om flygtningeområdet, da hendes ph.d. handlede om børn af traumatiserede flygtninge med PTSD, og da hun har været ansat i Røde Kors Asyl samt været postdoc i DIGNITY – Dansk Institut mod Tortur.

Nina arbejder i øjeblikket på disse undersøgelser
  1. Undersøgelse i gang

    Campbell systematisk review om effekten af indsatser til sårbare familier med henblik på at forebygge anbringelse af børn uden for hjemmet

  2. Undersøgelse i gang

    VIVE undersøger, hvilken støtte anbragte og plejefamilier har størst gavn af

  3. Undersøgelse i gang

    Hvordan oplever pædagoger og børn dagtilbuds rammer for normering og gruppestørrelse?

  4. Undersøgelse i gang

    Hvilken effekt har gruppeindsatser i socialpsykiatrien?

  5. Undersøgelse i gang

    VIVE Campbell undersøger, hvad normering og gruppestørrelse betyder for kvaliteten i dagtilbud

  6. Undersøgelse i gang

    VIVE tester indsatsen Læseklar til svage læsere i indskolingen

  7. Undersøgelse i gang

    Hvordan påvirker inklusion livskvalitet, læring og udvikling hos børn med særlige behov? og Class Size in Special Education (to reviews)

  8. Undersøgelse i gang

    VIVE Campbell undersøger effekten af undervisningsformen Service Learning

  9. Undersøgelse i gang

    Hvilke effekter har indsatserne for at skaffe ikke-vestlige indvandrere i arbejde?

Udvalgte udgivelser
  1. Videnskabelig artikel

    Holding a Foster Child’s Mind in Mind: Study Protocol for a Cluster-Randomized Controlled Trial of Mentalization-based Therapy (MBT) for Foster Families

  2. Videnskabelig artikel

    The effects of inclusion on academic achievement, socioemotional development and wellbeing of children with special educational needs

  3. Videnskabelig artikel

    Caregiver/Child Ratio and Group Size in Daycare: A systematic Review of Qualitative Research

  4. Videnskabelig artikel

    Outreach Programs to Improve life Circumstances and Prevent Further Adverse Developmental Trajectories of At-Risk Youth in OECD Countries: A Systematic Review

  5. Videnskabelig artikel

    Adult/child ratio and group size in early childhood education or care to promote the development of children aged 0–5 years: A systematic review

  6. Videnskabelig artikel

    Service learning for improving academic success in students in grade K to 12: A systematic review

  7. Videnskabelig artikel

    Parenting interventions to support parent/child attachment and psychosocial adjustment in foster and adoptive parents and children: A systematic review

  8. Videnskabelig artikel

    Parent/Child Attachment Interventions to improve Parent/Child Attachment and Psychosocial Adjustment in Foster and Adoptive Parents and Children: A Systematic Review

  9. Arbejdspapir

    PROTOCOL: Group-based community interventions to support the social reintegration of marginalised adults with mental illness

  10. Arbejdspapir

    Protocol: Service learning for improving academic success in students in primary and secondary education: a systematic review

null resultater
    Tilmeld nyhedsbrev
    Del

    Tlf: 44 45 55 00

    Mail: vive@vive.dk

    EAN: 5798000354845

    CVR: 23 15 51 17

    KontaktPresseJob i VIVETilgængelighedserklæring

    VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

    Vores nyeste viden i din indbakke hver uge.

    Tilmeld nyhedsbrev
    Følg os