Kontakt
Inklusion af børn med særlige behov i almene skoleklasser er en central skolepolitisk målsætning i mange lande verden over. Også i Danmark. Men hvorfor? Hvad betyder det for børnenes læring, trivsel og videre uddannelse, og hvorfor lykkes det somme tider ikke for skoler og kommuner at skabe et inkluderende læringsmiljø?
VIVE gennemfører løbende analyser og undersøgelser på området for ministerier, styrelser og kommuner. Ved siden af analyserne udgiver VIVEs forskere også løbende forskningsartikler i internationale tidsskrifter med centrale nye resultater.
Inklusion har mange ansigter og meget afhænger af, hvordan man forstår termen. Ved dette gå hjem-møde præsenterer vi tre forskellige nyere studier, der fra forskellige vinkler handler om inklusion og arbejdet med inkluderende læringsmiljøer.
Herfra rejses en række diskussioner på tværs af studierne, inden gå hjem-mødet rundes af med en forfriskning og uformel netværksmulighed.
- Gå hjem-møde i Aarhus
Få nyeste viden om faste, tværfaglige og selvstyrende teams i ældreplejen
- Gå hjem-møde i København
Få nyeste viden om faste, tværfaglige og selvstyrende teams i ældreplejen
- Rapport
Visitationsprocesser på ældreområdet kan være unødigt bureaukratiske
- Nyhed
VIVE har fået en ny bestyrelse
- Nyhed
Ny innovativ indsats bygger bro mellem beskæftigelsesområdet og socialpsykiatrien
- Nyhed
Jakob Kjellberg bliver medlem af Sundhedsstrukturkommissionen
- Rapport
Når forældre udfordres af alvorlig sygdom, misbrug, vold eller kriminalitet, kan det påvirke deres børns sociale og emotionelle udvikling
- Nyhed
Lov og regler eller borgerens behov? Faglig identitet har indflydelse på fagprofessionelles prioriteringer
- Kronik
Frisættelse fra regler skaber energi i kommunerne
- Debatindlæg
Seniorforsker: Dansk Erhvervs analyse om overuddannelse er politisk - problemet er kandidater fra business-studierne