Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Debatindlæg 17. APR 2014

Nyuddannede skal helst kunne mere end at lave kaffe

Udgivelsens forfattere:

  • Nanna Mik-Meyer
Download udgivelsen
Download udgivelsen
Hvis nyuddannede akademikere i fremtiden skal kunne andet end at lave kaffe, som Henrik Dahl forudser, så skal de kunne læse komplicerede og lange tekster, beherske skriftsproget og meget gerne have gået til en række forelæsninger. ... Fordi underviserne ved mere om det fagområde, som de studerende er i færd med at dygtiggøre sig inden for. Underviserne har mere viden om det fagfelt, som de studerende arbejder med, og for at lette dialogen mellem de to parter og for at synliggøre de parametre, der gør sig gældende i academia - f. eks. at det at mene noget ikke må forveksles med det at analysere - skal underviseren snarere lægge sig op ad den lyttende ekspertrolle end den mere ligeværdige coach- og sparringspartnerrolle. Hvorfor er det vigtigt, at de studerende lærer at skrive en nogenlunde fejlfri tekst?

Udgivelsens forfattere

  • Nanna Mik-Meyer

Om denne udgivelse

  • Publiceret i

    Politiken
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev