Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Debatindlæg 18. DEC 2010

Pisa: Øget evaluering risikerer at give bagslag

Udgivelsens forfattere:

  • Carsten Strømbæk Pedersen
  • Vibeke Normann Andersen
valuering, herunder test, bliver af politikerne udnævnt til at være centrale redskaber i reformen af den danske folkeskole. Men er evaluering det, der kan være med til at højne kvaliteten i folkeskolen? Svaret er selvfølgelig, at evaluering i sig selv ikke øger kvaliteten, men at evaluering under nogle bestemte forhold kan være med til at inspirere til bedre undervisning. Siden Danmark for ti år siden klarede sig overraskende dårligt i den første Pisa-undersøgelse, er der iværksat en række kvalitetssikrings- og evalueringstiltag i den danske folkeskole. Efter den seneste Pisa-undersøgelse er der igen stor politisk bevågenhed på folkeskolen. Den aktuelle debat skal ses i lyset af, at der nationalt allerede er indført en række tiltag, der skal sikre kvaliteten i den danske folkeskole.

Udgivelsens forfattere

  • Carsten Strømbæk PedersenVibeke Normann Andersen

Om denne udgivelse

  • Publiceret i

    Politiken
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev