working paper NOV 2014
Case: Vesterskolen. Undervisningsmateriale
Udgivelsens forfattere:
- Jørgen Søndergaard
- Poul Erik Mouritzen
- Maria Keilow
Ledelse og implementering
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse
Casen Vesterskolen illustrerer en skole med mere åbenlyse udfordringer i form af demotiverede elever og lærere i udskolingen. Casen slutter med refleksionsspørgsmål.
Projektet ”Udvikling af materiale til brug for indsatser til at styrke strategisk pædagogisk lederskab i skolen” er et udviklings- og formidlingsprojekt, der kobler den internationale forskning om organisationer, ledelse og elevers læring til en dansk skolekontekst. Projektets materialer og redskaber er afprøvet i et tre semesters fag på master i offentlig ledelse med titlen ”Strategisk pædagogisk lederskab i skolen”.
Projektet har varet 2½ år.
Målgruppe: Alle der har ledelsesopgaver i skolen eller skolevæsenet.
Projektet er finansieret af Undervisningsministeriet (Projektnummer: 136285) samt SFI.
Projektet ”Udvikling af materiale til brug for indsatser til at styrke strategisk pædagogisk lederskab i skolen” er et udviklings- og formidlingsprojekt, der kobler den internationale forskning om organisationer, ledelse og elevers læring til en dansk skolekontekst. Projektets materialer og redskaber er afprøvet i et tre semesters fag på master i offentlig ledelse med titlen ”Strategisk pædagogisk lederskab i skolen”.
Projektet har varet 2½ år.
Målgruppe: Alle der har ledelsesopgaver i skolen eller skolevæsenet.
Projektet er finansieret af Undervisningsministeriet (Projektnummer: 136285) samt SFI.
Udgivelsens forfattere
- Jørgen SøndergaardPoul Erik MouritzenMaria Keilow
Om denne udgivelse
Udgiver
SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd