Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 13. DEC 2011
  • Arbejdsmarked
  • Socialområdet
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse

Effekten af skærpede krav om danskkundskaber for familiesammenførte indvandreres tilknytning til arbejdsmarkedet

Udgivelsens forfattere:

  • Gabriel Pons Rotger
  • Arbejdsmarked
  • Socialområdet
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen

Integrationsloven i 1999 indebærer for første gang et integrationsforløb for familiesammenførte indvandrere, der kommer til Danmark for at etablere sig med deres partner.

Undersøgelsen viser, at danskuddannelse ikke har nogen betydning for, hvor meget (målt i arbejdstimer) den familiesammenførte indvandrer deltager på arbejdsmarkedet, efter at introduktionsprogrammet er færdigt og op til ni år efter, indvandreren kom til Danmark.

Udgivelsens forfattere

  • Gabriel Pons Rotger

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev