Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Fagbladsartikel 1. JUL 2006
  • Arbejdsmarked
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse

Evidensbevægelsen: Hvorfra, hvordan og med hvilke konsekvenser

Udgivelsens forfattere:

  • Hanne Foss Hansen
  • Olaf Rieper
  • Arbejdsmarked
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse

Artiklen gør rede for evidensbegrebets fremvækst og dets rejse ind i den danske uddannelsesdebat, hvor det i løbet af ganske kort tid er blevet et fremtrædende tema. Artiklen analyserer ligeledes det danske initiativ på evidensområdet og peger på en række udfordringer for arbejdet med at etablere et dansk Clearinghouse efter internationalt forbillede.

Artiklen gør rede for evidensbegrebets fremvækst og dets rejse ind i den danske uddannelsesdebat, hvor det i løbet af ganske kort tid er blevet et fremtrædende tema. Artiklen analyserer ligeledes det danske initiativ på evidensområdet og peger på en række udfordringer for arbejdet med at etablere et dansk Clearinghouse efter internationalt forbillede.

Udgivelsens forfattere

  • Hanne Foss HansenOlaf Rieper

Om denne udgivelse

  • Publiceret i

    Unge Pædagoger
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev