Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 13. DEC 2007
  • Arbejdsmarked
  • Socialområdet
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse

Family Background and Educational Choices

Changes Over Five Danish Cohorts

Udgivelsens forfattere:

  • James McIntosh
  • Martin D. Munk
  • Arbejdsmarked
  • Socialområdet
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen
We examine the participation in secondary and tertiary education of five cohorts of Danish males and females who were aged twenty starting in 1982 and ending in 2002. We find that the large expansion of secondary education in this period was characterized by a phenomenal increase in gymnasium enrollments, especially for females. Not only did the educational opportunities for individuals with disadvantaged backgrounds improve absolutely, but their relative position also improved. A similarly dramatic increase in attendance at university for the period 1985-2005 was found for these cohorts when they were aged 23.

Udgivelsens forfattere

  • James McIntoshMartin D. Munk

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev