Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 12. OKT 2016
  • Ledelse og implementering
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse

Folkeskolereformen. Beskrivelse af 3. dataindsamling blandt elever og forskelle over tid

Udgivelsens forfattere:

  • Chantal Pohl Nielsen
  • Maria Keilow
  • Leif Jensen
  • Ledelse og implementering
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen
Dette notat fra SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd beskriver, hvordan danske folkeskoleelever oplevede deres skoledag i foråret 2016, dvs. knap 2 år efter reformens ikrafttræden.
Formålet med denne kortlægning er, at:
• Give et overblik over, om der er forskelle på elevernes syn på deres skoledag i tiden lige umiddelbart før til knap 2 år efter folkeskolereformens ikrafttræden.
• Undersøge, om de forskelle, der observeres, primært findes blandt bestemte grupper af elever, eller om der er tale om mere generelle forskelle.
• Undersøge, hvordan elevernes oplevelse af skoledagens længde før og efter reformens indførelse hænger sammen med deres generelle skoletrivsel, deres oplevelse af variation i undervisningen i form af fx eksterne aktiviteter samt den tid, de bruger på fritidsaktiviteter.

Udgivelsens forfattere

  • Chantal Pohl NielsenMaria KeilowLeif Jensen

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev