Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Andet 1. MAR 2024

Frisættelse fra regler og større fagligt råderum. Kan det skabe øget trivsel for eleverne?

Udgivelsens forfattere:

  • Ulf Hjelmar
  • Hans Junker
Regeringen har som led i deres frisættelsesdagsorden frisat folkeskolen i to kommuner, og de første erfaringer foreligger nu. I artiklen diskuterer vi, hvordan frisættelse fra regler kan skabe et større fagligt råderum til at arbejde med børn og unges trivsel, og hvilke udfordringer der fortsat er. Artiklen bygger på erfaringer fra frisættelsen (velfærdsaftalen) i Holbæk Kommune.

Udgivelsens forfattere

  • Ulf HjelmarHans Junker

Om denne udgivelse

  • Publiceret i

    Liv i skolen
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev