Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Notat 1. JUN 2007

Klassestørrelsens effekt på karakterer i fransk

Udgivelsens forfattere:

  • Eskil Heinesen
Download udgivelsen
Download udgivelsen

Det har betydelige positive effekter på eksamenskaraktererne i 9. klasse, hvis der er færre elever i klassen, når der undervises i fransk.

10 elever mindre i klassen øger i gennemsnit karakteren med en halv. Effekten er markant større for fagligt svage elever end for fagligt stærke elever, ligesom den er større for drenge end for piger. Klassestørrelsen betyder mest for børn, hvis forældre ikke har en gymnasial eller videregående uddannelse.

Udgivelsens forfattere

  • Eskil Heinesen

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev