Kvalitativ evaluering af organiseringen af opfølgende hjemmebesøg i Københavns Kommune
Udgivelsens forfattere:
Ældre
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Socialområdet
Børn, unge og familie
Sundhed
Ældre, Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Socialområdet, Børn, unge og familie, Sundhed
Det opfølgende hjemmebesøg gennemføres ca. en uge efter udskrivelse fra hospital, og målgruppen for det opfølgende hjemmebesøg er ældre, skrøbelige patienter. Formålet med besøget er at sørge for, at medicineringen er i orden, og at der bliver sat de rette foranstaltninger i gang, så en hurtig genindlæggelse undgås.
Evalueringen viser, at der generelt blandt aktørerne på området er en positiv indstilling til opfølgende hjemmebesøg og en vilje til at få optimeret processen omkring opfølgende hjemmebesøg, så borgerne kan få det fulde udbytte af denne form for opfølgende indsats.
Den primære udfordring på området er at gøre organiseringen af opfølgende hjemmebesøg mere enkel og overskuelig for de involverede parter. Det kræver en række tilpasninger internt på hospitalet, i kommunen og almen praksis samtidig med, at samspillet mellem aktørerne på området kan optimeres.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF Forlag