Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 23. NOV 2005
  • Arbejdsmarked
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse

Læsefærdigheders betydning for varigheden af ledighed og beskæftigelse

Udgivelsens forfattere:

  • Jacob Nielsen Arendt
  • Michael Rosholm
  • Torben Pilegaard Jensen
  • Arbejdsmarked
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen

Dette studie ser som det første på, hvilken betydning individuelle færdigheder har for varigheden af ledighed og beskæftigelse.

Færdighederne der fokuseres på er læsefærdigheder, som kan betragtes som et direkte mål for færdigheder (eller human kapital) i modsætning til mere indirekte mål som uddannelsesniveau og års erhvervserfaring.

Udgivelsens forfattere

  • Jacob Nielsen ArendtMichael RosholmTorben Pilegaard Jensen

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev