Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 1. JAN 2007
  • Socialområdet
  • Socialområdet

Pensumlitteratur på pædagoguddannelsen om identifikationen af socialt udsatte børn

Paper 2

Udgivelsens forfattere:

  • Tea Torbenfeldt Bengtsson
  • Socialområdet
  • Socialområdet
Download udgivelsen
Download udgivelsen
I dette paper vil det kort blive skitseret, hvilken viden pædagoger erhverver om identifikationen af socialt udsatte børn via deres uddannelse. Det er via uddannelsen, at pædagogerne opnår deres grundviden om pædagogik og forskellige pædagogiske problemstillinger, herunder socialt udsathed, både som individuelt problem og som samfunds vilkår. Det er ikke indenfor rammerne af denne undersøgelse muligt præcist at pege på, hvor og hvornår de studerende opnår viden om socialt udsathed via deres uddannelse. I stedet er det muligt, at tegne nogle overordnede linier for, de uddannelsesmæssige rammer og ikke mindst beskrive, hvilken litteratur de studerende kommer i berøring med under studiet. Herved opnås kendskab til, hvilke teoretiske og praktiske redskaber pædagoger via deres uddannelse har til at identificere socialt udsatte børn.

Udgivelsens forfattere

  • Tea Torbenfeldt Bengtsson

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev