Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
Rapport 4. JUN 2004

Regionale konsekvenser af indførelse af kørselsafgift for tunge køretøjer

Udgivelsens forfattere:

  • Bjarne Madsen
  • Morten Marott Larsen
  • Chris Jensen-Butler
Download udgivelsen
Download udgivelsen

I rapporten gennemgås de regionale konsekvenser for produktion, indkomst og beskæftigelse af fire forskellige afgiftsscenarier for kørselsafgifter for tunge køretøjer i Tyskland, Danmark og andre lande.

I Scenario 1 indføres kørselsafgifter i Tyskland, i scenario 2 tillige kørselsafgifter i Østrig og England, mens scenario 3 og 4 indfører kørselsafgifter i Danmark og de øvrige skandinaviske lande, Benelux og Polen. I analysen er benyttet instituttets lokaløkonomiske model LINE.

Udgivelsens forfattere

  • Bjarne MadsenMorten Marott LarsenChris Jensen-Butler

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev