Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Bogbidrag 16. DEC 2019
  • Ledelse og implementering
  • Socialområdet
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse

Samspillet mellem reformer af folkeskolen og arbejdstid, lærernes faglige selvværd og undervisningens karakter

Udgivelsens forfattere:

  • Søren Winter
  • Ledelse og implementering
  • Socialområdet
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Kombinationen af folkeskolereformen og indgrebet i lærernes arbejdstid var en stor udfordring for lærerne og deres faglige selvværd. En undersøgelse viser, at et højt selvværd hos lærerne fremmer gennemførelse af reformen i deres undervisning. International forskning tyder på, at et højt lærerselvværd tilmed øger elevernes læring. Har reformkomplekset og de lokale rammer påvirket lærernes selvværd og dermed deres undervisning og måske også elevernes læring og trivsel?

Udgivelsens forfattere

  • Søren Winter

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    Lærerkommissionen
  • Publiceret i

    Lærerkommissionens Forskerpublikation
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev