Rapport 2. NOV 2004
Skolepraksis - forhold der fremmer og hæmmer læring
Udgivelsens forfattere:
- Kirsten Fink-Jensen
- Ulla Højmark Jensen
- Grethe Kragh-Müller
- Line Lerche Mørck
Projektets formål er da at identificere sådanne forhold på udvalgte skoler. Sigtet med igangsættelse af projektet er at identificere erfaringer fra "De gode eksempler", der kan bruges på andre folkeskoler og herved medvirke til at mindske gruppen af unge, der forlader folkeskolen med utilstrækkelige færdigheder i forhold til videreuddannelse og arbejdsmarkedets krav.
Projektet sigter dermed også på at anvise tiltag i folkeskolen, som kan være med til at begrænse den negative betydning af elevernes sociale baggrund for deres udbytte af skolegangen.
Udgivelsens forfattere
- Kirsten Fink-JensenUlla Højmark JensenGrethe Kragh-MüllerLine Lerche Mørck
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF Forlag