Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Rapport 2. NOV 2004

Skolepraksis - forhold der fremmer og hæmmer læring

En undersøgelse af "De gode eksempler" på klasseniveau

Udgivelsens forfattere:

  • Kirsten Fink-Jensen
  • Ulla Højmark Jensen
  • Grethe Kragh-Müller
  • Line Lerche Mørck
Download udgivelsen
Download udgivelsen

Det er undersøgelsens antagelse, at der kan identificeres forhold på skoleniveau og klasseniveau, som har betydning for elevernes udbytte af skolegangen.

Projektets formål er da at identificere sådanne forhold på udvalgte skoler. Sigtet med igangsættelse af projektet er at identificere erfaringer fra "De gode eksempler", der kan bruges på andre folkeskoler og herved medvirke til at mindske gruppen af unge, der forlader folkeskolen med utilstrækkelige færdigheder i forhold til videreuddannelse og arbejdsmarkedets krav.

Projektet sigter dermed også på at anvise tiltag i folkeskolen, som kan være med til at begrænse den negative betydning af elevernes sociale baggrund for deres udbytte af skolegangen.

Udgivelsens forfattere

  • Kirsten Fink-JensenUlla Højmark JensenGrethe Kragh-MüllerLine Lerche Mørck

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev