Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Rapport 16. DEC 2010

Studerendes vurdering af teori og praksis på professionsbacheloruddannelserne

Udgivelsens forfattere:

  • Torben Pilegaard Jensen
  • Søren Haselmann
Download udgivelsen
Download udgivelsen

Professionsbacheloruddannelserne rummer ca. en tredjedel af alle studerende på de videregående uddannelser. At mindske frafaldet på disse er derfor centralt for realiseringen af den danske regerings målsætning om, at halvdelen af en ungdomsårgang skal gennemføre en videregående uddannelse.

Blandt andet ved at skabe bedre sammenhæng mellem teori og praksis set med de studerendes øjne, forventes det, at flere vil gennemføre uddannelsen. Gode resultater ser ud til at nås, hvor der i undervisningsmiljøet sættes ind på flere fronter på samme tid, og hvor indsatsen er indlejret i kulturen som helhed på uddannelsesinstitutionen.

Udgivelsens forfattere

  • Torben Pilegaard JensenSøren Haselmann

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev