Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Fagbladsartikel OKT 2018

Svært men perspektivrigt - inkluderende læringsmiljøer i Folkeskolen

Udgivelsens forfattere:

  • Mads Leth Jakobsen
Download udgivelsen Hent fagbladsartiklen
Download udgivelsen Hent fagbladsartiklen

Inkluderende læringsmiljø er et begreb for de mange omgivelsesfaktorer, der påvirker læring for alle elever. Det er også noget Folkeskolens aktører aktivt kan udvikle. Udviklingen af gode inkluderende læringsmiljøer foregår aktivt i og omkring skolen, men der er stadig udfordringer. Kombinationen af helhedstænkning og udviklingsmuligheder gør dog arbejdet med inkluderende læringsmiljøer perspektivrigt.

Inkluderende læringsmiljø er et begreb for de mange omgivelsesfaktorer, der påvirker læring for alle elever. Det er også noget Folkeskolens aktører aktivt kan udvikle. Udviklingen af gode inkluderende læringsmiljøer foregår aktivt i og omkring skolen, men der er stadig udfordringer. Kombinationen af helhedstænkning og udviklingsmuligheder gør dog arbejdet med inkluderende læringsmiljøer perspektivrigt.

Udgivelsens forfattere

  • Mads Leth Jakobsen

Om denne udgivelse

  • Publiceret i

    Liv i skolen
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev