Hidtidige forskning viser at mulighederne for at hæve kvaliteten påvirkes af en række strukturelle forhold: normeringer, gruppestørrelse, og personalets uddannelse
Læs også
- Nyhed
Promoting interactive skills and mind-mindedness among early childcare professionals: study protocol for a randomized wait-list controlled trial comparing the Circle of Security approach with care as usual in center-based childcare (the SECURE project)
- Undersøgelse i gang
VIVE undersøger normeringer i de danske fritidstilbud
- Nyhed
Det har potentielt stor betydning for den pædagogiske kvalitet at skrue på normeringer i dagtilbud
- Nyhed
Gå hjem-møde: Betydningen af normering og gruppestørrelse i dagtilbud
- Rapport
Tiltag kan bringe kompetencer bedre i spil hos efterspurgte nyuddannede socialpædagoger
- Undersøgelse i gang
Forarbejde til national kvalitetsundersøgelse på dagtilbudsområdet
- Nyhed
Lokalpolitikere vil give ældre mere. Og mindre til beskæftigelsesområdet
- Nyhed
Faglig ledelse: at lede faglighed og fællesskab for at sikre faglige skøn, begrundede prioriteringer og håndtering af følelsesmæssigt pres
- Rapport
Covid-19-pandemien har sat sine spor i driften af børnehaver
- Nyhed
Participatory professional development and preschool quality: Evidence from a mixed-methods study