Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 19. DEC 2006

Vil forbrugerne betale for dyrevelfærd, når de køber æg?

Udgivelsens forfattere:

  • Laura Mørch Andersen
Download udgivelsen
Download udgivelsen

Dette workingpaper viser, at viljen til at betale for dyrevelfærd afhænger af, hvilken butikskæde man handler i.

Kunderne i fx Superbrugsen er generelt villige til at betale ekstra for æg med mærker, der signalerer højere dyrevelfærd, mens kunderne i andre butikker (fx Bilka) er mere tilbageholdende.

Resultaterne tyder også på, at motiverne for at købe økologiske æg er mere komplekse end motiverne for at købe skrabe og frilandsæg.

Udgivelsens forfattere

  • Laura Mørch Andersen

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev