Kasper Merling Arendt

Researcher, Msc in Sociology, PhD in Creativity and Innovation

  • Children, Adolescents and Families
  • Daycare, School and Education

Key Expertise:

  • Public school,
  • Inequality and social heritage,
  • Upper secondary education,
  • Mental health,
  • School,
  • Teaching Methods,
  • Screen time,
  • Well-being
Arbejdsområder Kasper arbejder med forskning og analyser, der søger at styrke børn og unges mentale sundhed. Fx har han undersøgt, hvilke idealer og forventninger der presser danske børn og unge samt kortlagt effektfulde indsatser, der skal styrke resiilens. Kasper har også blik for, hvordan indsatser uden for skolen, fx i fritidsklubber og frivillige tilbud virker ind på børn og ugnes trivsel. En del af Kaspers forsknings handler også om undervisningstilgange - og hvordan særligt tilrettelagt undervisning fx kan fremme kompetencer indenfor science eller iværksætteri. Metoder I sit arbejde bruger Kasper hovedsageligt en række kvantitative metoder. Han arbejder særligt med spørgeskemadata - herunder med at tilpasse og udvikle spørgsmål, så de egner sig til målgruppen, fx børn eller personale..

Selected publications

Areas