Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 17. OKT 2002
  • Socialområdet
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse

Effekter af dagpasning

Udgivelsens forfattere:

  • Anne-Dorthe Hestbæk
  • Mogens Christoffersen
  • Socialområdet
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen
Arbejdspapiret opsamler hovedresultater fra forskningen, national såvel som international, om effekterne af børns dagpasning. Forskningsopsamlingen koncentrerer sig om effekterne af dagpasningstilbud målrettet de 0-5-årige. Undersøgelser af dagpasningens betydning for børn viser, at kvaliteten kan være så dårlig at pasningen forstærker den sociale arv. Omvendt kan en høj kvalitet fremme udvikling af kompetencer hos børnene, der kan give børnene et løft i skolen. I vurderingen af dagpasningens kvalitet indgår oplysninger om normeringer, gruppestørrelse, personaleudskiftning, fysiske omgivelser samt mere bløde mål som omsorgskulturen og personalets kvalifikationer.

Udgivelsens forfattere

  • Anne-Dorthe HestbækMogens Christoffersen

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev