Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 2. NOV 2015
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Dagtilbud, skole og uddannelse

Inklusionspanelet - Statusnotat 2

Et forskningsprojekt om inklusion af elever med særlige behov i den almindelige undervisning

Udgivelsens forfattere:

  • Christiane Præstgaard Christensen
  • Chantal Nielsen
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen
Dette notat er det andet statusnotat i forskningsprojektet ”Inklusionspanelet”, som blev igangsat af Undervisningsministeriet i 2013. Formålet med projektet er bl.a. at indsamle og udbrede viden om inklusion af elever med særlige behov i folkeskolens almindelige klasser. Statusnotat 2 har til formål at afdække elevernes trivsel og deltagelse i 2015 og sammenligne med resultaterne fra 2014. Resultaterne fra den første dataindsamling udkom i Statusnotat 1 i 2014 (Lynggaard & Lausten, 2014). Der ses på to dimensioner af trivsel: den individuelle og den kollektive. Deltagelse bliver også afdækket fra to vinkler, nemlig den faglige og den sociale. Notatet belyser elevernes egne oplevelser af inklusion og omfatter både elever med særlige behov og deres klassekammerater.

Udgivelsens forfattere

  • Christiane Præstgaard ChristensenChantal Nielsen

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev