Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 5. JAN 2010
  • Arbejdsmarked
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse

Institutionernes resultater

En registerbaseret analyse af ungdomsuddannelsesinstitutionerne og betydningen af institutionstype, skolestørrelse og geografisk placering

Udgivelsens forfattere:

  • Britt Østergaard Larsen
  • Beatrice Schindler Rangvid
  • Torben Pilegaard Jensen
  • Arbejdsmarked
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen

Det er et politisk mål, at flere unge skal gennemføre en ungdomsuddannelse med mulighed for videre uddannelse. I undersøgelsen  ses på, om ungdomsuddannelsesinstitutionernes størrelse, type og geografiske beliggenhed har betydning for deres resultater.

Grundlaget er analyser af, hvor gode de er til at fastholde eleverne i det påbegyndte uddannelsesforløb, når der tages højde for elevsammensætning og fagudbud. For de gymnasiale uddannelsessteder belyses resultaterne også ved de opnåede eksamenskvotienter.

Konklusionen er, at størrelse, type og geografisk beliggenhed kun har en meget begrænset betydning for resultater.

Udgivelsens forfattere

  • Britt Østergaard LarsenBeatrice Schindler RangvidTorben Pilegaard Jensen

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev