Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper AUG 2022
  • Socialområdet
  • Socialområdet

Intergenerationel spillover effekt af sprogundervisning til flygtninge

Udgivelsens forfattere:

  • Mette Foged
  • Linea Hasager
  • Giovanni Peri
  • Jacob Nielsen Arendt
  • Iben Bolvig
  • Socialområdet
  • Socialområdet
Download udgivelsen
Download udgivelsen
Børn af flygtninge er blandt de økonomisk dårligst stillede unge i flere europæiske
lande. De er mere tilbøjelige til at droppe ud af skolen og begå kriminalitet. Vi viser, at en reform i Danmark i 1999, der udvidede sprogundervisningen for voksne flygtninge og forbedrede deres økonomiske integration, havde betydelige spillover effekter mellem generationerne i form af højere
fuldførelsesrater fra folkeskolen og lavere ungdomskriminalitet. Virkningerne på
kriminalitet er drevet af drenge, der var under skolestartalderen, da deres forældre blev behandlet.

Udgivelsens forfattere

  • Mette FogedLinea HasagerGiovanni PeriJacob Nielsen ArendtIben Bolvig
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev