Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 8. NOV 2007
  • Socialområdet
  • Socialområdet

Pædagogers identifikation af socialt udsatte børn

Paper 4

Udgivelsens forfattere:

  • Tea Torbenfeldt Bengtsson
  • Socialområdet
  • Socialområdet
Download udgivelsen
Download udgivelsen
Paperet vil på baggrund af 10 fokusgruppeinterviews med pædagoger i forskellige daginstitutioner belyse, hvordan pædagoger i deres daglige arbejde identificerer socialt udsatte børn. Formålet med dette paper er for det første at udpege, hvilke tegn pædagoger i deres hverdag finder bekymrende i forhold til socialt udsatte børn. For det andet vil paperet belyse, hvilken betydning antallet af socialt udsatte børn i daginstitutionen har for identifikationen af socialt udsatte børn, såvel som den pædagogiske indsats overfor børnene. For det tredje er formålet at belyse, hvordan viden og samarbejdsrelationer har betydning for identifikationen, såvel som pædagogernes handlemuligheder overfor socialt udsatte børn.

Udgivelsens forfattere

  • Tea Torbenfeldt Bengtsson

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev