Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Rapport 15. DEC 2009
  • Arbejdsmarked
  • Ledelse og implementering
  • Socialområdet
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse

Specialundervisningens effekt - elevernes uddannelsesforløb efter folkeskolen

Udgivelsens forfattere:

  • Jill Mehlbye
  • Arbejdsmarked
  • Ledelse og implementering
  • Socialområdet
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen

Denne undersøgelse handler om unge, som har modtaget specialundervisning i grundskolen. I undersøgelsen følges 128 unge fra deres sidste år i grundskolen og to-tre år efter, at de har forladt grundskolen.

Der er gennemført spørgeskemaundersøgelser med eleverne, elevernes lærere og forældre. Desuden er der løbende blevet gennemført interview med 30 udvalgte unge, foruden et besøgsinterview på 12 af de 25 folkeskoler, der indgår i undersøgelsen.

Undersøgelsen viser, at de unge efter folkeskolen har et meget ustabilt uddannelses- og beskæftigelsesforløb med mange afbrydelser.

Udgivelsens forfattere

  • Jill Mehlbye

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    AKF Forlag
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev