Styrket indlæring, bedre skolegang
Udgivelsens forfattere:
Børn, unge og familie
Børn, unge og familie

Traumer blandt børn og unge er et alvorligt problem med store konsekvenser for livskvalitet og samfundsdeltagelse. Mange unge med behandlingskrævende traumer opdages sent, hvilket kan føre til psykiske lidelser, kriminalitet og skolefravær.
I 2017 igangsatte Københavns Kommune og Gladsaxe Kommune projektet Styrket indlæring, bedre skolegang. Projektet har haft til formål at styrke traumatiserede børns muligheder for trivsel, læring og deltagelse i uddannelsessystemet ved at implementere en tværfaglig, traumebevidst tilgang.
Denne evaluering viser, at børnene generelt har oplevet en positiv udvikling gennem indsatsen. Dette gælder uanset deres udgangspunkt ved indsatsens start. Det tyder på, at indsatsen kan bidrage til forbedring af børnenes trivsel og sociale funktioner, selvom datakvaliteten medfører visse begrænsninger i, hvor præcist og omfattende resultaterne kan tolkes.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Finansieret af
Københavns KommuneUdgiver
VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd