Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Videnskabelig artikel 2019

Suspension og eksemplaritet i undervisning: Et immanent perspektiv på lærergerningen

Udgivelsens forfattere:

  • Morten T. Korsgaard
  • Mikkel Helding Vembye
  • Stig S. Mortensen
Download udgivelsen
Download udgivelsen
Denne artikel præsenterer det didaktiske begrebspar suspension og eksemplaritet i
relation til en nyere udvikling i den pædagogiske filosofi . Suspension og eksemplaritet præsenteres som grundlaget for det at skabe ’skoletid’. Ved at suspendere verdens larm og ved at lægge det eksemplariske på bordet for eleverne skaber læreren mulighed for fordybelse og interesse. Denne definition af skolens kerneaktivitet har vundet frem i den pædagogiske filosofi de senere år og her præsenteres for første gang i dansk sammenhæng en læsning, der tager udgangspunkt i de to nævnte begrebers betydning for bevægelsen.

Udgivelsens forfattere

  • Morten T. KorsgaardMikkel Helding VembyeStig S. Mortensen

Om denne udgivelse

  • Publiceret i

    Studier i læreruddannelse og -profession
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev