Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Videnskabelig artikel 28. NOV 2012
  • Arbejdsmarked
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse

The Impact of Parents’ Years since Migration on Children’s Academic Achievement

Udgivelsens forfattere:

  • Beatrice Schindler Rangvid
  • Arbejdsmarked
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse
In this paper, we employ register data for eight cohorts of second-generation immigrant pupils to identify the impact of each parent’s years since migration on their children’s school achievements. We exploit variation in years since migration and within-family variation. We find evidence of a positive impact of parents’ years since migration on children’s academic achievement. Mothers’ years of residence tend to be more important for Danish, while fathers’ years of residence tend to be more important for math. The effects vary by gender, and family-specific effects influence girls’ and boys’ educational attainment differently.

Udgivelsens forfattere

  • Beatrice Schindler Rangvid

Om denne udgivelse

  • Publiceret i

    IZA Journal of Migration
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev