Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
Undersøgelse i gang 1. FEB 2017 - 1. JAN 2025

Læringsmiljøer i danske familier og deres betydning for børns udvikling

Undersøgelsens deltagere:

  • Jens-Peter Thomsen
  • Katrine Syppli Kohl
  • Mette Friis-Hansen
  • Sofie Henze-Pedersen
  • Jens-Peter Thomsen

    Professor MSO, cand.scient.soc., ph.d.

    33 48 08 35
    jpt@vive.dk

Dette projekts formål er at kortlægge læringsmiljøer i danske familier, etablere en typologi over læringsmiljøer og gøre brug af en unik dansk forløbsundersøgelse til at dokumentere, hvad læringsmiljøet betyder for danske børns livs chancer.

Projektet besvarer følgende spørgsmål:

  1. Hvilke forskellige typer af læringsmiljøer i danske familier kan vi identificere?
  2. Hvad er sammenhængen mellem læringsmiljøer i familierne og børns kognitive og ikke-kognitive kompetencer?

Med besvarelsen af disse spørgsmål bliver vi i stand til at levere et meget solidt vidensgrundlag for fremtidige indsatser rettet mod udsatte familier.

Undersøgelsens deltagere

  • Projektleder

    Jens-Peter Thomsen
  • Projektmedarbejdere

    Katrine Syppli KohlMette Friis-HansenSofie Henze-Pedersen
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev