Skip til indhold
Få vores nyhedsbrev
Da En
  • Temaer
  • Udgivelser
  • Medarbejdere
  • Om VIVE
  • Nyheder
  • Undersøgelser i gang
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
Da / En
Tilmeld nyhedsbrev
Del
Undersøgelse i gang, ­februar 2017 - april 2023

Læringsmiljøer i danske familier og deres betydning for børns udvikling

Dette projekts formål er at kortlægge læringsmiljøer i danske familier, etablere en typologi over læringsmiljøer og gøre brug af en unik dansk forløbsundersøgelse til at dokumentere, hvad læringsmiljøet betyder for danske børns livs chancer.

Projektleder: Jens-Peter Thomsen Projektmedarbejdere: Katrine Syppli Kohl , Mette Friis-Hansen & Sofie Henze-Pedersen

Kontakt

Jens-Peter Thomsen Seniorforsker, cand.scient.soc., ph.d. M: 33 48 08 35 jpt@vive.dk

Projektet besvarer følgende spørgsmål:

  1. Hvilke forskellige typer af læringsmiljøer i danske familier kan vi identificere?
  2. Hvad er sammenhængen mellem læringsmiljøer i familierne og børns kognitive og ikke-kognitive kompetencer?

Med besvarelsen af disse spørgsmål bliver vi i stand til at levere et meget solidt vidensgrundlag for fremtidige indsatser rettet mod udsatte familier.

Mere fra samme undersøgelse

Nyhed, 26. juni 2019 Stor variation i børnefamiliers læringsmiljø overrasker positivt
Rapport, 26. juni 2019 Læringsmiljøer i danske familier
Tilmeld nyhedsbrev
Del

Tlf: 44 45 55 00

Mail: vive@vive.dk

EAN: 5798000354845

CVR: 23 15 51 17

KontaktPresseTilgængelighedserklæring

VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Vores nyeste viden i din indbakke hver uge.

Tilmeld nyhedsbrev
Følg os