Skip til indhold
Få vores nyhedsbrev
Da En
  • Udgivelser
  • Medarbejdere
  • Undersøgelser i gang
  • Temaer
  • Om VIVE
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Projektforløb
  • Centre og netværk
  • Kontakt
  • Presse
  • Vi tilbyder
Da / En
Tilmeld nyhedsbrev
Del

Julie Kaas Seerup

Ph.d.-Stipendiat

Effekt, Uddannelse, Udsatte, Systematiske metoder

Julie Kaas Seerup forsker i ekstraindsatser målrettet elever med læsevanskeligheder i grundskolen.

Mobil: 33 48 09 68
Afdeling: VIVE Effektmåling
Mail: jkp@vive.dk
Sted: København
Mobil: 33 48 09 68 Afdeling: VIVE Effektmåling
Mail: jkp@vive.dk Sted: København
Hent billeder

Julie Kaas Seerup forsker i ekstraindsatser målrettet elever med læsevanskeligheder i grundskolen.

Arbejdsområder

Julie Kaas Seerup arbejder primært med kortlægning og undersøgelser af skolebaserede ekstraindsatser målrettet elever, som har det fagligt svært i grundskolen. I hendes ph.d.-projekt undersøger hun, hvilke dynamikker og effekter der eksisterer ved skolebaseret tutoring (en-til-en eller undervisning af små grupper).

Metoder

Metodemæssigt arbejder Julie Kaas Seerup med både udførslen af systematiske reviews og meta-analyse, samt har erfaring med design af effektstudier på skoleområdet. Derudover har hun også erfaring med og interesse for at benytte kvalitative metoder (såsom interview, observationer og dokumentanalyser) i sammenhæng med effektevalueringer.

Baggrund

Julie Kaas Seerup er ph.d.-studerende ved sociologi på Københavns Universitet. Inden hendes ph.d.-projekt har hun arbejdet med systematiske review-metoder og meta-analyse i forskningsenheden VIVE Campbell.

Julie arbejder i øjeblikket på disse undersøgelser
  1. Undersøgelse i gang

    VIVE tester indsatsen Læseklar til svage læsere i indskolingen

  2. Undersøgelse i gang

    Hvilken effekt har hyppigheden af test på skoleelevers præstation?

Udvalgte udgivelser
  1. Arbejdspapir

    Testing frequency and student achievement: A systematic review

  2. Arbejdspapir

    PROTOCOL: School-based language, math, and reading interventions for executive functions in children and adolescents: A systematic review

  3. Arbejdspapir

    PROTOCOL: Testing frequency and student achievement: A systematic review

  4. Debatindlæg

    Små grupper i undervisningen er nøglen til at indhente læringstab

  5. Videnskabelig artikel

    Targeted school‐based interventions for improving reading and mathematics for students with or at risk of academic difficulties in Grades K‐6: A systematic review

  6. Arbejdspapir

    School-based language, math, and reading interventions for executive functions in children and adolescents

null resultater
    Tilmeld nyhedsbrev
    Del

    Tlf: 44 45 55 00

    Mail: vive@vive.dk

    EAN: 5798000354845

    CVR: 23 15 51 17

    KontaktPresseJob i VIVETilgængelighedserklæring

    VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

    Vores nyeste viden i din indbakke hver uge.

    Tilmeld nyhedsbrev
    Følg os