Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 7. OKT 2024
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse

Effekten af programmet 'Pædagogisk kvalitet i dagplejen'.

Effekter fra et lodtrækningsforsøg

Udgivelsens forfattere:

  • Louise Beuchert
  • Jens Dietrichson
  • Jane Greve
  • Børn, unge og familie
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen
We use a large-scale randomized field experiment to examine if a professional development program for family daycare providers that focuses on language and interactions between the provider and the child can improve language and social-emotional skills for children under three years old. Despite careful program implementation consistent with the established practices of the family daycare providers, we find no significant effects on child outcomes. We provide potential explanations for the observed lack of effects, highlighting the need for future research to scrutinize implementation processes and incorporate external evaluations of child outcomes.

Udgivelsens forfattere

  • Louise BeuchertJens DietrichsonJane Greve

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    Social Science Research Network (SSRN)
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev