Bogbidrag 16. DEC 2019
Samspillet mellem reformer af folkeskolen og arbejdstid, lærernes faglige selvværd og undervisningens karakter
Udgivelsens forfattere:
- Ledelse og implementering
- Socialområdet
- Børn, unge og familie
- Dagtilbud, skole og uddannelse Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Kombinationen af folkeskolereformen og indgrebet i lærernes arbejdstid var en stor udfordring for lærerne og deres faglige selvværd. En undersøgelse viser, at et højt selvværd hos lærerne fremmer gennemførelse af reformen i deres undervisning. International forskning tyder på, at et højt lærerselvværd tilmed øger elevernes læring. Har reformkomplekset og de lokale rammer påvirket lærernes selvværd og dermed deres undervisning og måske også elevernes læring og trivsel?
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
LærerkommissionenPubliceret i
Lærerkommissionens Forskerpublikation