Rapport 26. APR 2007
Specialpædagogik i praksis - et felt i bevægelse
Udgivelsens forfattere:
- Camilla Brørup Dyssegaard
- Niels Egelund
- Janne Hedegaard Hansen
- Helen Laustsen
- Leif Olsen
Ledelse og implementering
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Rapporten indeholder 11 forskellige skoleportrætter, som er beskrivelser af, hvordan skolerne selv forstår deres arbejde med elever med særlige behov. Hvilke elevkategorier og typer af vanskeligheder som skolerne tilbyder specialpædagogiske indsatser, og hvilke indsatser skolerne selv mener, er relevante i forhold til specifikke vanskeligheder og elever.
Hvordan mener de, at deres specialpædagogiske praksis bidrager til at skabe en rummelig skole, hvordan opfattes rummelighed, og hvordan mener de, at de arbejder med rummelighed i praksis. Endelig giver portrætterne et billede af, hvor den enkelte skole og lærer mener, at grænsen for rummelighed går.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF og DPU