Spring til...

  • Hovedindhold
  • Indholdsfortegnelse
  • Sidefod
  • English en
working paper 18. DEC 2015
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Dagtilbud, skole og uddannelse

Undervisningstimer og Elevpræstationer

Udgivelsens forfattere:

  • Vibeke Myrup Jensen
  • Kasper Skou Arendt
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
  • Dagtilbud, skole og uddannelse
Download udgivelsen
Download udgivelsen
Folkeskolen undergår i disse år en række forandringer med det formål at skabe ”verdens bedste folkeskole.” Der er bl.a. indført længere skoledage, og danske skoleelever placerer sig nu helt i top blandt OECD-landene, når det gælder antallet af undervisningstimer i grundskolen. Hvorvidt flere undervisningstimer gavner eleverne, har der historisk set været tvivl om. Nyere forskning finder en klar positiv effekt af flere undervisningstimer på elevernes præstationer. Studierne tager dog udgangspunkt i et timetal, der er lavere, end det der har været gældende efter folkeskolereformen i 2014.

Udgivelsens forfattere

  • Vibeke Myrup JensenKasper Skou Arendt

Om denne udgivelse

  • Udgiver

    SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd leverer viden, der bidrager til at udvikle velfærdssamfundet og til at styrke kvalitetsudvikling, effektivisering og styring i den offentlige sektor både i kommuner, regioner og nationalt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev
Tlf: 44 45 55 00
Mail: vive@vive.dk
EAN: 5798000354845
CVR: 23 15 51 17
  • Nyheder og debat
  • Presse
  • Kontakt
  • Ledige stillinger
  • Tilgængelighedserklæring

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores nyeste viden serveret i din indbakke - hver uge!

Nyhedsbrev