Nanna Høygaard Lindeberg
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse, Ledelse og implementering
Ekspertområder:
- Fagprofessionelle,
- Organisering,
- Dagtilbud

Rapport
23. MAJ 2025
23. MAJ 2025
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Bjerre, L. B., Hansen, A. T., Vixø, K., Lundby, A., Jakobsen, F. D., & Friis-Hansen, M. (2025). Kvalitet i dagtilbud: National undersøgelse af kvalitet i pædagogiske læringsmiljøer og rammer i kommunale daginstitutioner for 3-5-årige børn. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
6. MAJ 2025
6. MAJ 2025
Børn, unge og familie
Ledelse og implementering
Socialområdet
Børn, unge og familie, Ledelse og implementering, Socialområdet
Mortensen, N. P., & Lindeberg, N. H. (2025). Evaluering af implementeringen af TOPI: Forsøg med implementering af TOPI i Avannaata Kommunia. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
25. FEB 2025
25. FEB 2025
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Eriksen, T. L. M., Strandby, M. W., & Lademann, E. L. (2025). Indsatser til at fremme børn og unges fællesskaber: En litteraturkortlægning. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
25. FEB 2025
25. FEB 2025
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Andreasen, A. G., Arendt, K. M., & Lindeberg, N. H. (2025). Indsatser til at fremme børn og unges resiliens: En litteraturkortlægning. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
4. FEB 2025
4. FEB 2025
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ældre
Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Dagtilbud, skole og uddannelse, Ældre
Hjelmar, U., Lindeberg, N. H., Foged, S. K., Nicolajsen, J. S., & Marcussen, E. K. (2025). Kommunal frisættelse: Virkninger af velfærdsaftaler på dagtilbuds-, folkeskole- og ældreområdet, 2021-2024. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Notat
29. APR 2024
29. APR 2024
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Sievertsen, H. H., Kjer, M. G., Bjerre, L. B., Madsen, D. C., & Markman, B. (2024, apr. 29). Forarbejde om, hvordan man kan undersøge børns trivsel, læring, udvikling og dannelse i dagtilbud: Notat 2: Tre designspor. Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). VIVE Notat
Notat
29. APR 2024
29. APR 2024
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Sievertsen, H. H., Kjer, M. G., Bjerre, L. B., Madsen, D. C., Markman, B., & Detlefsen, L. (2024, apr. 29). Forarbejde om, hvordan man kan undersøge børns trivsel, læring, udvikling og dannelse i dagtilbud: Notat 3 - Tre designmodeller. Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). VIVE Notat
Notat
29. APR 2024
29. APR 2024
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Nøhr, K., Kjer, M. G., Bjerre, L. B., Madsen, D. C., & Markman, B. (2024, apr. 29). Forarbejde om, hvordan man kan undersøge børns trivsel, læring, udvikling og dannelse i dagtilbud: Notat 1: Mulige fokus, tilgange og metoder. Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). VIVE Notat
Rapport
11. MAJ 2023
11. MAJ 2023
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Hansen, A. T., Vixø, K., Madsen, D. C., Bjerre, L. B., Lundby, A., & Lautrup, M. A. (2023). Kvalitet i dagtilbud: National undersøgelse af kvalitet i pædagogiske læringsmiljøer og rammer i kommunale daginstitutioner og dagplejen for 0-2-årige børn. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
14. MAR 2023
14. MAR 2023
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering
Ældre
Økonomi og styring
Dagtilbud, skole og uddannelse, Ledelse og implementering, Ældre, Økonomi og styring
Hjelmar, U., Lindeberg, N. H., Foged, S. K., Nicolajsen, J. S., Schoop, S. R., & Bech, A. (2023). Midtvejsevaluering af velfærdsaftaler: Forsøg med frisættelse i syv kommuner på dagtilbuds-, folkeskole- og ældreområdet, 2021-22. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
28. SEP 2022
28. SEP 2022
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Mortensen, N. P., Lindeberg, N. H., Nøhr, K., Vixø, K., & Larsen, M. H. (2022). Normeringer i fritidstilbud: Spørgeskemaundersøgelse om normeringen i danske fritidstilbud 31. maj 2022. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
29. AUG 2022
29. AUG 2022
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Nøhr, K., Mortensen, N. P., & Lindeberg, N. H. (2022). Forarbejde til national kvalitetsundersøgelse på dagtilbudsområdet: Delleverance 1: Vidensbehov på nationalt og kommunalt niveau. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
29. AUG 2022
29. AUG 2022
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Mikkelsen, M., Lindeberg, N. H., Mortensen, N. P., & Jacobsen, R. H. (2022). Forarbejde til national kvalitetsundersøgelse på dagtilbudsområdet: Delleverance 4: Overblik over relevant registerdata. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
18. AUG 2022
18. AUG 2022
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2022). Rammer for pædagogfaglig ledelse: En undersøgelse blandt pædagogiske ledere i kommunale dagtilbud i Aarhus Kommune. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Notat
16. AUG 2022
16. AUG 2022
Ældre
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ældre, Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Hjelmar, U., Bech, A., Nicolajsen, J. S., Foged, S. K., & Lindeberg, N. H. (2022, aug. 16). Evaluering af velfærdsaftaler i syv kommuner: Notat med resultater fra førmåling blandt medarbejdere og ledere. VIVE Notat
Rapport
10. AUG 2022
10. AUG 2022
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Tegtmejer, T., Jensen, H. L. S., Andreasen, A. G., & Lindeberg, N. H. (2022). Analyse af Læringsfællesskaber for alle i Rødovre Kommune: Supplerende sammenlignende analyse. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
30. MAJ 2022
30. MAJ 2022
Ledelse og implementering
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Tegtmejer, T., Jensen, H. L. S., Andreasen, A. G., Bech, A., & Lindeberg, N. H. (2022). Analyse af inkluderende læringsmiljøer og specialpædagogisk støtte i Middelfart Kommune. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
31. MAR 2022
31. MAR 2022
Ledelse og implementering
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Tegtmejer, T., Jensen, H. L. S., Andreasen, A. G., & Lindeberg, N. H. (2022). Analyse af Læringsfællesskaber for alle i Rødovre Kommune: Hovedrapport. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
29. MAR 2022
29. MAR 2022
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Andreasen, A. G., Rangvid, B. S., & Lindeberg, N. H. (2022). Støtte, støttebehov og elevresultater: Delrapport 1. Inkluderende læringsmiljøer og specialpædagogisk bistand. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
29. MAR 2022
29. MAR 2022
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Tegtmejer, T., Nicolajsen, J. S., Bech, A., & Lindeberg, N. H. (2022). Casestudier af kapacitetsopbygning gennem specialpædagogisk sparring og samarbejde på almenskoler. Delrapport 3. Inkluderende læringsmiljøer og specialpædagogisk bistand. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
29. MAR 2022
29. MAR 2022
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Nøhr, K., Ladekjær, E., Tegtmejer, T., Tams, L. V., & Nicolajsen, J. S. (2022). Kortlægning af mellemformer: Litteratur- og praksiskortlægning af kombinationer af special- og almenundervisning. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
29. MAR 2022
29. MAR 2022
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Tegtmejer, T., Iversen, K., Andreasen, A. G., Ibsen, J. T., Rangvid, B. S., Bjørnholt, B., Ruge, M., & Ellermann, K. G. (2022). Styring, organisering og faglig praksis: Delrapport 2. Inkluderende læringsmiljøer og specialpædagogisk bistand. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Notat
7. SEP 2021
7. SEP 2021
Ledelse og implementering
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Tegtmejer, T., Jensen, H. L. S., & Lindeberg, N. H. (2021, sep. 7). Analyse af Læringsfællesskaber for alle i Rødovre Kommune: Statusnotat, august 2021. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Notat
Rapport
16. AUG 2021
16. AUG 2021
Ledelse og implementering
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse
Mortensen, N. P., Brændgaard, N. W., Jensen, H. L. S., Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2021). Børnehavedrift i foråret 2021 i lyset af covid-19. Spørgeskemaundersøgelse blandt ledere af børnehaver. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
7. APR 2021
7. APR 2021
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Ladegaard Bro, L., Nøhr, K., & Larsen, K. S. (2021). Vidensopsamling om faglig ledelse på dagtilbudsområdet. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
23. AUG 2020
23. AUG 2020
Arbejdsmarked
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Peter Mortensen, N., Nøhr, K., & Lindeberg, N. H. (2020). Genåbning af børnehaver efter coronavirus/COVID19: Resultater af spørgeskemaundersøgelse til børnehaveledere om erfaringer fra genåbning. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
15. NOV 2018
15. NOV 2018
Socialområdet
Sundhed
Socialområdet, Sundhed
Ottosen, M. H., Berger, N. P., & Lindeberg, N. H. (2018). Forebyggende indsatser til unge i psykisk mistrivsel: En vidensoversigt. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
AUG 2018
AUG 2018
Socialområdet
Børn, unge og familie
Socialområdet, Børn, unge og familie
Lindeberg, N. H., Nøhr, K. R., Strandby, M. W., & Henze-Pedersen, S. (2018). Opdatering af de aldersopdelte fokusområder i ICS, 2018. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
MAJ 2018
MAJ 2018
Børn, unge og familie
Børn, unge og familie
Lindeberg, N. H., Kollin, M. S., Karvø, M., Olsen, K., Flarup, L. H., Strandby, M. W., & Østergaard Henriksen, J. (2018). Bedre sammenhæng for børn og unge: Vidensdeling og koordination i overgange mellem dagtilbud, grundskole og ungdomsuddannelse . VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
MAR 2018
MAR 2018
Lindeberg, N. H., Bjørnholt, B., Kloppenborg, H. S., & Strandby, M. W. (2018). Progressionsmålinger på det specialiserede børn og unge-område: Kommunernes anvendelse af progressionsmålinger i sagsbehandlingen og i den kommunale styring . VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
1. FEB 2018
1. FEB 2018
Ledelse og implementering
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Lindeberg, N. H., Flarup, L. H., Strandby, M. W., & Larsen, K. S. (2018). Målrettede sociale indsatser i dagtilbud: Kortlægning af litteratur og forskning samt kommunale erfaringer med praksis for samarbejde. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
11. DEC 2017
11. DEC 2017
Berger, N. P., Lindeberg, N. H., & Jensen, C. M. (2017). Resocialisering af indsatte og tilsynsklienter med opmærksomhedsforstyrrelse: Viden og anbefalinger. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Rapport
27. MAR 2017
27. MAR 2017
Ledelse og implementering
Socialområdet
Børn, unge og familie
Ledelse og implementering, Socialområdet, Børn, unge og familie
Lindeberg, N. H., & Iversen, K. (2017). Kortlægning af kommunernes indsats for brudte familier. KORA.
Rapport
5. MAR 2017
5. MAR 2017
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Ejersbo, N., Lindeberg, N. H., & Pedersen, L. H. (2017). Dokumentationskrav på dagtilbudsområdet. KORA.
Bogbidrag
2022
2022
Tegtmejer, T., Ladekjær, E., Lindeberg, N. H., & Nøhr, K. (2022). Mellemformer: VIVEs definition samt centrale fund fra en række undersøgelser. I P. Andersen, & M. S. K. Sunesen (red.), Mellemformer i skole og dagtilbud (s. 23-43). Akademisk Forlag.
Bogbidrag
10. FEB 2020
10. FEB 2020
Lindeberg, N. H., & Kloppenborg, H. S. (2020). Samarbejde mellem fagprofessionelle i kommunale forvaltninger og institutioner. I A. F. Jacobsen, & A.-D. Hestbæk (red.), Børns rettigheder: - I socialfagligt og pædagogisk perspektiv (1 udg., s. 221-236). Akademisk Forlag.
Bogbidrag
10. FEB 2020
10. FEB 2020
Lindeberg, N. H., & Kloppenborg, H. S. (2020). Samarbejde mellem fagprofessionelle i kommunale forvaltninger og institutioner. I A.-D. Hestbæk, & A. Faye Jacobsen (red.), Børns rettigheder: - i socialfagligt og pædagogisk perspektiv (1 udg., Bind 1, s. 219-236). Akademisk Forlag.
Kronik
9. MAR 2025
9. MAR 2025
Økonomi og styring
Ledelse og implementering
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ældre
Økonomi og styring, Ledelse og implementering, Dagtilbud, skole og uddannelse, Ældre
Hjelmar, U., Lindeberg, N. H., & Foged, S. K. (2025). Løsere kommunale tøjler var godt for tilliden. Jyllands-posten. https://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE17871264/loesere-kommunale-toejler-var-godt-for-tilliden/
Debatindlæg
7. JUL 2022
7. JUL 2022
Ældre
Ledelse og implementering
Økonomi og styring
Dagtilbud, skole og uddannelse
Ældre, Ledelse og implementering, Økonomi og styring, Dagtilbud, skole og uddannelse
Hjelmar, U., Lindeberg, N. H., & Foged, S. K. (2022). Lokale forskelle i kommunal velfærd er en naturlig konsekvens af mindre bureaukrati. Altinget. https://www.altinget.dk/artikel/vive-om-frikommuner-lokale-forskelle-i-tilbud-er-en-naturlig-konsekvens-af-mindre-bureaukrati
Videnshæfte
29. MAR 2022
29. MAR 2022
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Tegtmejer, T., Ladekjær, E., Lindeberg, N. H., Nøhr, K., & Johansson, G. (2022, mar. 29). Mellemformer – en kombination af almen- og specialundervisning: Casestudier af mellemformer på to skoler. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. Videnshæfte
Videnshæfte
27. JUN 2017
27. JUN 2017
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse