Videnskabelig artikel 1. FEB 2006
En kritisk-konstruktiv forskningstilgang til faglighed i socialt arbejde
Udgivelsens forfattere:
- Leena Eskelinen
- Dorte Caswell
- Søren Peter Olesen
Arbejdsmarked
Ledelse og implementering
Socialområdet
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Ledelse og implementering, Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse
Vi fremlægger i denne artikel en skitse til en forskningstilgang, som inddrager fire teoretiske perspektiver på forskning i faglighed i socialt arbejde, nemlig implementering, institution, profession og medborgerskab. Intentionen er at arbejde hen imod en forskningstilgang, der ud fra de fire perspektiver er konstruktiv i forhold til udvikling af praksis, og som samtidig fastholder en kritisk distance til praksis.
Udgivelsens forfattere
- Leena EskelinenDorte CaswellSøren Peter Olesen
Om denne udgivelse
Publiceret i
Tidsskrift for arbejdsliv