working paper 1. JAN 2007
Pensumlitteratur på pædagoguddannelsen om identifikationen af socialt udsatte børn
Udgivelsens forfattere:
Socialområdet
Socialområdet
I dette paper vil det kort blive skitseret, hvilken viden pædagoger erhverver om identifikationen af socialt udsatte børn via deres uddannelse. Det er via uddannelsen, at pædagogerne opnår deres grundviden om pædagogik og forskellige pædagogiske problemstillinger, herunder socialt udsathed, både som individuelt problem og som samfunds vilkår. Det er ikke indenfor rammerne af denne undersøgelse muligt præcist at pege på, hvor og hvornår de studerende opnår viden om socialt udsathed via deres uddannelse. I stedet er det muligt, at tegne nogle overordnede linier for, de uddannelsesmæssige rammer og ikke mindst beskrive, hvilken litteratur de studerende kommer i berøring med under studiet. Herved opnås kendskab til, hvilke teoretiske og praktiske redskaber pædagoger via deres uddannelse har til at identificere socialt udsatte børn.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd