Rapport 23. APR 2012
Professionshøjskolernes udviklingsforpligtelse, videnbasering og videncenterfunktion
Udgivelsens forfattere:
- Torben Pilegaard Jensen
- Lene Sønderup Olesen
- Jens Olav Dahlgaard
Arbejdsmarked
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Dagtilbud, skole og uddannelse
På den måde kan de spille en central rolle for innovation, kvalitetsudvikling og øget produktivitet, såvel i den offentlige som i den private sektor. Derfor er de forpligtet til at være udviklings- og videnbaserede. Det skal blandt andet ske gennem forskningssamarbejde med profession og erhverv.
Undersøgelsen sætter fokus på barrierer og muligheder for at realisere disse mål og peger blandt andet på behovet for en institutionalisering af samarbejdsflader, et stabilt økonomisk grundlag for udviklingsarbejdet og øget inddragelse af underviserne.
Udgivelsens forfattere
- Torben Pilegaard JensenLene Sønderup OlesenJens Olav Dahlgaard
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF Forlag