Misja Eiberg
Børn, unge og familie
Socialområdet
Børn, unge og familie, Socialområdet
Ekspertområder:
- Anbringelser,
- Udsatte børn,
- Børns udvikling,
- Interventionsforskning

Videnskabelig artikel
JUN 2024
JUN 2024
Børn, unge og familie
Børn, unge og familie
Eiberg, M. (2024). Cognitive Functioning of Children in Out-of-Home Care. Journal of Child & Adolescent Trauma, 17(2), 217-230. https://doi.org/10.1007/s40653-023-00580-8
Videnskabelig artikel
MAR 2024
MAR 2024
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Eiberg, M., & Scavenius, C. (2024). Striving to thrive: a randomized controlled trial of educational support interventions for children in out-of-home care. European Journal of Psychology of Education , 39(1), 31-54. https://doi.org/10.1007/s10212-023-00682-9
Videnskabelig artikel
9. FEB 2023
9. FEB 2023
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Eiberg, M., & Scavenius, C. (2023). Fostering educational prosperity: A randomized controlled trial of home tutoring in foster care. Child & Family Social Work, 28(3), 774-787. https://doi.org/10.1111/cfs.13003
Videnskabelig artikel
19. JAN 2022
19. JAN 2022
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Eiberg, M., & Olsen, R. F. (2022). Too High or too Low? The Role of Educational Expectations for Children in Out-of-home care. Children and Youth Services Review, 135; April, Artikel 106376. Advance online publication. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2022.106376
Videnskabelig artikel
7. APR 2021
7. APR 2021
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Dietrichson, J., Filges, T., Seerup, J. K., Henriksen Klokker, R., Viinholt Nielsen, B. C., Bøg, M., & Eiberg, M. (2021). Targeted school‐based interventions for improving reading and mathematics for students with or at risk of academic difficulties in Grades K‐6: A systematic review. Campbell Systematic Reviews, 17(2), Artikel e1166. https://doi.org/10.1002/cl2.1152
Videnskabelig artikel
23. JUL 2020
23. JUL 2020
Børn, unge og familie
Børn, unge og familie
Scavenius, C., Chacko, A., Lindberg, M. R., Granski, M., Vardanian, M. M., Pontoppidan, M., Hansen, H., & Eiberg, M. (2020). Parent Management Training Oregon Model and Family‑Based Services as Usual for Behavioral Problems in Youth: A National Randomized Controlled Trial in Denmark. Child Psychiatry & Human Development, 51, 839–852. https://doi.org/10.1007/s10578-020-01028-y
Videnskabelig artikel
AUG 2013
AUG 2013
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Thomsen, J.-P., Munk, M. D., Eiberg, M., & Hansen, G. I. (2013). The Educational Strategies of Danish University Students from Professional and Working-Class Backgrounds. Comparative Education Review, 57(3), 457-480. https://doi.org/10.1086/670806
Rapport
27. JAN 2025
27. JAN 2025
Børn, unge og familie
Socialområdet
Børn, unge og familie, Socialområdet
Dahl, K. M., Ottosen, M. H., Grønfeldt, S. T., Eiberg, M., Bastgaard, A. K., Storgaard, C., & Tønnesen, S. (2025). Evaluering af den familieretlige reform fra 2019. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
18. JAN 2024
18. JAN 2024
Børn, unge og familie
Socialområdet
Børn, unge og familie, Socialområdet
Dahl, K. M., & Eiberg, M. (2024). Børneinddragelse i Familieretshuset: Børns oplevelse af børnesamtalen og kontaktpersonsordningen 2023. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Rapport
25. APR 2023
25. APR 2023
Børn, unge og familie
Børn, unge og familie
Dahl, K. M., & Eiberg, M. (2023). Børneinddragelse i Familieretshuset: Børns oplevelse af børnesamtalen og kontaktpersonsordningen 2022. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Rapport
Notat
6. MAR 2018
6. MAR 2018
Socialområdet
Socialområdet
Eiberg, M., Damon, G., & Scavenius Sonne-Schmidt, C. (2018, mar. 6). Dynamisk assessment af indlæringsvanskeligheder og kognitiv funktion: Udvikling af analyseredskab til brug i dynamisk assessment. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. VIVE Notat
Rapport
30. JAN 2018
30. JAN 2018
Børn, unge og familie
Børn, unge og familie
Eiberg, M., Andersen, L. K., Scavenius Sonne-Schmidt, C., Blomqvist, E. K., & Bergmann, J. L. E. (2018). Dynamisk assessment som interventionsværktøj: Effekten af udredningsmetoder i skolestøttende indsatser for anbragte børn. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI-Rapport
Rapport
24. JAN 2018
24. JAN 2018
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Andersen, L. K., & Eiberg, M. (2018). Skolestøtte til børn i familiepleje – delrapport II: Et implementeringsstudie af LUKoP-modellen. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI-Rapport
Rapport
24. JAN 2018
24. JAN 2018
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Eiberg, M., & Andersen, L. K. (2018). Skolestøtte til børn i familiepleje – delrapport III: En manual til LUKoP-modellen. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI-Rapport
Rapport
24. JAN 2018
24. JAN 2018
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Eiberg, M., Andersen, L. K., & Scavenius Sonne-Schmidt, C. (2018). Skolestøtte til børn i familiepleje – delrapport I: Et effektstudie. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI-Rapport
Rapport
24. JAN 2018
24. JAN 2018
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Eiberg, M., Andersen, L. K., & Scavenius Sonne-Schmidt, C. (2018). Appendiks. Skolestøtte til børn i familiepleje – delrapport I: Et effektstudie. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI-Rapport
working paper
23. JAN 2018
23. JAN 2018
Socialområdet
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse
Andersen, L. K., Eiberg, M., & Blomqvist, E. K. (2018, jan. 23). Skolestøtte til børn i familiepleje – Delrapport IV: Et implementeringsstudie af ’Forældre som lektiehjælpere’. VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd. SFI Notat
working paper
1. MAR 2016
1. MAR 2016
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Dietrichson, J., Bøg, M., Eiberg, M., Filges, T., & Jørgensen, A.-M. K. (2016, mar. 1). Protocol for Targeted School-Based Interventions for Improving Reading and Mathematics for Students With or At-Risk of Academic Difficulties in Grade K to 6: A Systematic Review. The Campbell Collaboration. Campbell Protocol Bind 2016
working paper
1. SEP 2014
1. SEP 2014
Eiberg, M., Lindstrøm, M., & Jørgensen, A.-M. K. (2014, sep. 1). Academic Intervention Programmes for Improving School Outcomes for Educationally Disadvantaged Youth and Low Achieving Students in grade K to 6: A Systematic Review. Campbell
working paper
1. SEP 2014
1. SEP 2014
Socialområdet
Dagtilbud, skole og uddannelse
Socialområdet, Dagtilbud, skole og uddannelse
Eiberg, M., Knudsen, A.-S. D., Jørgensen, A.-M. K., & Scavenius Sonne-Schmidt, C. (2014, sep. 1). Academic Intervention Programmes for Improving School Outcomes for Educationally Disadvantaged Youth and Low Achieving Students in grade 7 to 12: A Systematic Review. Campbell
Kronik
27. FEB 2023
27. FEB 2023
Socialområdet
Børn, unge og familie
Socialområdet, Børn, unge og familie
Bengtsson, T. T., Eiberg, M., Henze-Pedersen, S., & Olsen, R. F. (2023). Manglende nuancer og perspektiver skaber uklar viden om adoption uden samtykke. Jyllandsposten, 47. https://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE15110980/manglende-nuancer-og-perspektiver-skaber-uklar-viden-om-adoption-uden-samtykke/
Kronik
21. MAR 2022
21. MAR 2022
Børn, unge og familie
Børn, unge og familie