Rapport 4. APR 2006
Børn med epilepsi i folkeskolen
Udgivelsens forfattere:
- Socialområdet
- Børn, unge og familie
- Dagtilbud, skole og uddannelse
- Sundhed Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse, Sundhed
Denne rapport giver bolden op til eftertanke og handling i forhold til følgende spørgsmål, der udgør vigtige udfordringer for folkeskolernes arbejde med inklusion af børn med epilepsi:
- Hvordan styrkes udbredelsen af viden om epilepsi i folkeskolerne?
- Hvordan øges skolernes parathed til at udnytte ekstern specialviden om epilepsi?
- Hvordan udvikler eksterne specialister deres formidling af viden, så de når ud til skolerne?
- Hvordan udvikles arbejdet med at inddrage børn og forældres viden om børnenes epilepsi?
Spørgsmålene udspringer af kvalitative analyser af tre børn med epilepsi i 2. klasse på tre forskellige folkeskoler.
Analysen bygger på interview med bl.a. skoleledere, lærere og forældre, samt gennemgang af dokumenter fra bl.a. specialskole, hospitaler, skoler og PPR (pædagogisk psykologisk rådgivning).
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF Forlag