Videnskabelig artikel 1. DEC 2019
Effectiveness of continuing professional development training of welfare professionals on outcomes for children and young people: A systematic review
Udgivelsens forfattere:
- Trine Filges
- Carole Torgerson
- Louise Gascoine
- Jens Dietrichson
- Chantal Pohl Nielsen
- Bjørn A. Viinholt
- Børn, unge og familie
- Dagtilbud, skole og uddannelse Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Dette systematiske Campbell-review undersøger, hvilke effekter efteruddannelse af lærere har på uddannelsesmæssige og sociale outcomes for børn og unge, samt hvilken effekt det har på personalets resultater.
Konklusioner:
Der findes ikke tilstrækkelig evidens til at drage endelige konklusioner om effekten af efteruddannelse (CPD). Kun de studier, som har målt effekten af efteruddannelse inden for sprog og læsning, leder til en overordnet konklusion, som peger på, at der ikke ses nogen effekt på elevernes resultater i skolen.
Reviewet sammenfatter resultaterne fra 51 studier, heraf 48 randomiserede kontrollerede forsøg og 3 quasi-eksperimenter. Der er søgt på studier fra 1999 og frem til 2018.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Publiceret i
Campbell Systematic Reviews