Notat 11. AUG 2016
Inklusionspanelet - Statusnotat 3
Udgivelsens forfattere:
- Kasper Skou Arendt
- Christiane Præstgaard Christensen
- Chantal Pohl Nielsen
Dagtilbud, skole og uddannelse
Dagtilbud, skole og uddannelse
Statusnotat 3 har til formål at afdække elevernes trivsel og deltagelse ud fra Inklusionspanelets femte og sidste dataindsamling, der pågik i foråret 2016, og sammenligne med resultaterne fra de foregående dataindsamlinger til panelet. Resultaterne fra de tidligere dataindsamlinger er løbende blevet afrapporteret i form af statusnotat 1 og 2 (hhv. Lynggaard & Lausten, 2014 samt Christensen & Nielsen, 2015). I løbet af efteråret 2016 kommer en samlet afrapportering af Inklusionspanelet, hvor der både vil være uddybende kvantitative analyser med inddragelse af bl.a. elevernes faglige resultater, men der vil også indgå analyser af kvalitativt materiale fra fokusgrupper samt individuelle interview med elever.
I dette notat ses der på to dimensioner af elevernes trivsel: den individuelle og den kollektive. Deltagelse bliver også afdækket fra to vinkler: nemlig den faglige og den sociale. Notatet belyser elevernes egne oplevelser af inklusion og omfatter både elever med særlige behov og deres klassekammerater.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd