Rapport 2018
Kortlægning og analyse af karaktergivningen
Udgivelsens forfattere:
- Tine Louise Mundbjerg Eriksen
- Peter Koudahl
- Christophe Kolodziejczyk
- Christine Sinkjær-Rasmussen
- Markus Bruun Levinsen
- Lars Dyrby Andersen,
- Bjarke Tarpgaard Hartkopf
- Mathias Tolstrup Nielsen Wester
I 2006 blev 7-trins-skalaen indført på de gymnasiale uddannelser, og i løbet af 2007 blev den indført i de øvrige dele af uddannelsessystemet. Skalaen blev indført på grundlag af Karakterkommissionens betænkning fra 2004, hvor det blandt andet blev anbefalet, at 7-trins-skalaen blev evalueret hvert femte år for at følge udviklingen i anvendelsen af den nye karakterskala. Denne rapport er udarbejdet som en baggrundsrapport til anden evaluering af 7-trins-skalaen (den første fandt sted i 2013) og indeholder en kortlægning og analyse af karaktergivningen efter 7-trinsskalaen og udviklingen siden skalaens implementering. Rapporten har til formål at identificere og belyse mulige problemstillinger vedrørende 7-trins-skalaens udformning og dens anvendelse i grundskolen og på de gymnasiale og de videregående uddannelser.
Udgivelsens forfattere
- Tine Louise Mundbjerg EriksenPeter KoudahlChristophe KolodziejczykChristine Sinkjær-RasmussenMarkus Bruun LevinsenLars Dyrby Andersen,Bjarke Tarpgaard HartkopfMathias Tolstrup Nielsen Wester
Om denne udgivelse
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)