working paper 8. NOV 2007
Pædagogers identifikation af socialt udsatte børn
Udgivelsens forfattere:
Socialområdet
Socialområdet
Paperet vil på baggrund af 10 fokusgruppeinterviews med pædagoger i forskellige daginstitutioner belyse, hvordan pædagoger i deres daglige arbejde identificerer socialt udsatte børn. Formålet med dette paper er for det første at udpege, hvilke tegn pædagoger i deres hverdag finder bekymrende i forhold til socialt udsatte børn. For det andet vil paperet belyse, hvilken betydning antallet af socialt udsatte børn i daginstitutionen har for identifikationen af socialt udsatte børn, såvel som den pædagogiske indsats overfor børnene. For det tredje er formålet at belyse, hvordan viden og samarbejdsrelationer har betydning for identifikationen, såvel som pædagogernes handlemuligheder overfor socialt udsatte børn.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd