Rapport 18. AUG 2011
PISA København 2010
Udgivelsens forfattere:
- Vibeke Tornhøj Christensen
- Niels Egelund
- Chantal Pohl Nielsen
Arbejdsmarked
Socialområdet
Børn, unge og familie
Dagtilbud, skole og uddannelse
Arbejdsmarked, Socialområdet, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Det er tredje gang Københavns Kommune har gennemført denne type undersøgelse, og hovedformålet har været at undersøge udviklingen siden sidst. Resultaterne er blandede.
Indvandrereleverne klarer sig bedre i 2010 i matematik og naturfag sammenlignet med i 2007, hvorimod der er tale om status quo i læsning. De danske elever klarer sig hverken bedre eller dårligere i matematik og naturfag i 2010 sammenlignet med i 2007, mens der for læsning er tale om en tilbagegang.
Selvom de niveaumæssige udgangspunkter er forskellige, så spores samme tendenser hos de danske elever i både folkeskolen og på de frie skoler.
Udgivelsens forfattere
Om denne udgivelse
Udgiver
AKF Forlag